صفحة 1 من 4 123 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 10 من 36
الموضوع:

Writing Workshop

الزوار من محركات البحث: 31 المشاهدات : 1000 الردود: 35
جميع روابطنا، مشاركاتنا، صورنا متاحة للزوار دون الحاجة إلى التسجيل ، الابلاغ عن انتهاك - Report a violation
  1. #1
    Ocean
    Seeker for Truth
    تاريخ التسجيل: November-2013
    الدولة: السماء
    الجنس: أنثى
    المشاركات: 3,209 المواضيع: 330
    صوتيات: 8 سوالف عراقية: 0
    التقييم: 3390
    المهنة: Witnessing
    مقالات المدونة: 9

    Writing Workshop

    Wellcome to writing workshop


    This subject is intended for student who have probably had more opportunities to speak the language than to write it . as result , formal writnig convention and requirement may be unfamiliar to them . This Subject is designed to provied simple yet meaningful writing tasks that will bulid confidence and competence in an academic context


    ورشة الكتابة هذه مخصصه للطلاب الذين يمارسون اللغة الانجليزية من خلال الكلام بحيث يتم تزويدهم في هذا الموضوع تقنيات الكتابة الرسمية و الاكاديمية .


    there are four main section in each unit
    سوف تتناول كل وحده اربعة أقسام :


    -1-
    Thinking About the Topic

    All units begin with a simple unstructured writing activity that can be limited to composing a list , formulating a question , expressing a preference , or detailing an observation . Students can freely express their thoughts and share them with a partner , without worrying about grammar or speling . Students explore the theme of the unite by drawing ontheir own knowledge and ideas . As a result , they enter the subsequent discussions with more self-assurance

    التفكير بالموضوع

    ستبدأ كل وحده بنشاط كتابة غير منظم من خلال هذا القسم بحيث سوف تقوم بالكتابة بكل حريه وتعبر عن افكارك في اي صيغة تريد، بهذه الطريقه سوف يكون لديك خلفيه فكريه عن الموضوع المراد الكتابة عنه بطريقة أكاديمية رسمية و موضوعية .


    -2-

    Reading for writnig


    In order to develop as a writer , one must be a reader . Therefore , each unit contains a short provocative reading passage , usually one or two paragraphs long, followed by a series of discussion activities and simple writing exercises . In this section , students consider reading that deal with a variety of topics : names an family, the role of nature , homlessness, freedom, happiness , literacy , child labor and video games. they do so by answering question that first test their litral comprehension skill and then summon their ability to think inferentially . Through the discussion question provided, students are encouraged to begin to formulate and then express thier opinions in writing , a process that will culminate in the main writing task of the unit

    من القراءة إلى الكتابة

    لكي تطور مهاراتك ككاتب يجب ان تكون قارئ ماهر لأجل ذلك من خلال هذا القسم كل وحده تتكون من نص يتكون من فقرتين متبوعة بأسئلة تقيس مدى فهمك وتساعدك على صياغة أفكارك و التعبير عنها بشكل اكثر وضوح و تنظيم


    -3-

    writing Focus


    If the Reading for Writing section aims to convince students that they have something to say about significant themes , the Writing Focus section provides them with additional tools to express their contribution effectively. This section is divided into three parts , Language for Writing , Words and Ideas and Your Tasks ( the main writing assignment),

    الكتابة المركزة

    إذا كان قسم من القراءة إلى الكتابة يهدف إلى إعطاء الثقة بأن لديك ما تكتب عنه حول الموضوعات المهمة فإن هذا القسم يزودك بأدوات تساعدك على الكتابة بشكل واضح ومفهوم . هذا القسم ينقسم الى ثلاث أجزاء هي : لغة الكتابة ، الكلمات والافكار ، مهامك ( مهمة الكتابة الرئيسية )


    In Language for Writing , students practice the grammar point they must master in order to embark on the writing task . They practice using the simple present tense , sould , the will future tense , the simple past tense,comparative forms such as more than/fewer than/less than , verbs such as want , would like , and ask , and gerunds and infinitives.

    في لغة الكتابة سوف تتمرن على قواعد اللغة التي يجب عليك تعلمها و إتقانها للشروع في مهمة الكتابة مثل المضارع والماضي والمستقبل البسيط وغيرها من القواعد المهمة

    In Words and Ideas , students develop various lexical skills as they expand their vocabulary and learn different forms. They practice working with with adjectives , adverbs of manner , prefixes , prepositions and prepositional phrases , words that explain data, noun and adjective word forms , and expressions of opinion . As students strive to achieve competency in these section , they continue to address the theme of the unit in greater depth . They learn to take ownership of their point of view . Students give and receive immediate feedback through ongoing dialogue with a partner or a group , developing ideas and building confidence for the main writing task


    في جزء الكلمات و الأفكار سوف تطور مهاراتك اللغوية بحيث سوف يكون في قاموسك اللغوي العديد من المفردات التي من خلالها سوف تترجم فكرتك و توصلها بشكل صحيح

    In Your Task , students are given step - by-step guidence through the writing process . Because we feel that students should be given choices, we provide a writing task and an alternative task ; both are specifically prepared in the unit . The writing task evolves from sentence-level writing in the early units to writing paragraphs by the end of the book . To give students the support they need to accomplish the writing task , we provide a model for them to follow . The model is on a topic similar to the writing topics

    في هذا الجزء سوف نرشدك خطوة خطوة على كيفية الكتابة من خلال تزويدك بنموذج كتابي

    From Step 1 ( Gtting Ideas) through step 4 (Revising) , students work on a first draft after brainstorming, organizing their ideas , examining models , and learning certain essential rules of rhetoric . In Step 4, when students finally read thier sentences or paragraph to a partner , they are given the opportunity to decide whether or not they need to modify the content in any way . Through such sharing , peer evaluation becomes an integral part of the writing process. The class becomes a "writing workshop " in which the writing process is demysified and students learn how to look critically at their own work. Our guidelines for peer work ensure that this is a positive experience , a prelude but not a substitute for feedback fro the teacher. In Step 5 ( Editing ) , students learn yet another grammar point or rule of punctuation they will need to bring the writing assignment to fruition . They are given practice with this new point before they are asked in a checklist for Editing to proofread their own work . The information that was taught in both the language for writing and Editing section of the uint is highlighted here

    In this beginning of the series , students go from writing complete sentences to connecting these sentencese in small paragraphs . They learn the rudiments of writing a well-developed paragraph . They learn how to organize a coherent paragraph as the practice writing topic sentences and concluding sentences and providing the necessary support for these statements. They learn to perfect these skills by performing tasks as varied as explaining their name , writing a letter of advice , writing a formal letter, writing a narrative paragraph , writing a descriptive paragraph , writing a paragraph to explain a graph , writing an analysis of a short story , and writing an opinion paragraph . In the end , when they have completed the last unit , the process of formulating ideas, communicating them in sentences , and weaving them into paragraphs has become clear


    -4-

    Additional writing opportunities


    In this section students are given opportunity to write a wide variety of additinoal simple topics inspired by the reading . They also have the opportunity to do the internet research and write a journal responses . As students avail themselves of the additional writing practice in each unit , they will come that much closer to developing the skills and the confidence they need to become independent writers

    فرص الكتابة الاضافية

    من خلال هذا القسم سوف نقدم موضوعات اضافية لك حرية الاختيار في الكتابة عنها

    From : Reason to write book

  2. #2
    من المشرفين القدامى
    تاريخ التسجيل: December-2015
    الدولة: بغداد
    الجنس: ذكر
    المشاركات: 1,930 المواضيع: 107
    التقييم: 1536
    مقالات المدونة: 1

    ترجمة كوكل النجدة

  3. #3
    Ocean
    Seeker for Truth
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ارشد bm مشاهدة المشاركة

    ترجمة كوكل النجدة
    ههههههههههههه

  4. #4
    Ocean
    Seeker for Truth
    هنا يا ارشد راح تكون ورشة كتابه باللغة الانجليزية

    يعني راح نتعلم كيفية تكوين الجمل وربطها مع بعضها البعض لتكون لنا موضوع مترابط من خلال العديد من استراتيجيات وتقنيات الكتابه

    و الله يوفقنا

  5. #5
    من المشرفين القدامى
    ^_^
    تاريخ التسجيل: September-2014
    الدولة: بغداد
    الجنس: أنثى
    المشاركات: 38,683 المواضيع: 6,944
    صوتيات: 16 سوالف عراقية: 0
    التقييم: 11582
    مزاجي: الحمد الله
    أكلتي المفضلة: الدولمة
    موبايلي: ون بلاس
    مقالات المدونة: 3
    نعست واني اقره ما فهمت شي لان ما اعرف انكلش
    شكرا الك

  6. #6
    من المشرفين القدامى
    Yes, I'm ready to learn

  7. #7
    λUτħΘર Θʃ τħε ȘħλɖΘώȘ
    ألمؤَّلِف للظِلال
    تاريخ التسجيل: March-2013
    الدولة: جهنم وبئس المصير
    الجنس: ذكر
    المشاركات: 18,163 المواضيع: 746
    صوتيات: 38 سوالف عراقية: 0
    التقييم: 9982
    مزاجي: من الزواحف المهددة بالانقر
    المهنة: خلفة مال ديكور
    أكلتي المفضلة: كل نعمة الله(عدى الباچة)
    موبايلي: Galaxy S6 كان
    آخر نشاط: منذ 45 دقيقة
    الاتصال:
    مقالات المدونة: 179
    Nice idea go on

  8. #8
    λUτħΘર Θʃ τħε ȘħλɖΘώȘ
    ألمؤَّلِف للظِلال
    Only a small suggestion
    If the explanation was short and easy The subject had achieved a biggest achievement

  9. #9
    من أهل الدار
    Bad Shadow
    تاريخ التسجيل: December-2015
    الدولة: الكرة الأرضية التافهة
    الجنس: ذكر
    المشاركات: 25,430 المواضيع: 948
    صوتيات: 300 سوالف عراقية: 0
    التقييم: 20073
    مزاجي: مشاغب
    المهنة: ممثل بفلم الرسالة
    أكلتي المفضلة: عند الجوع لا يوجد خبز سيء
    موبايلي: Nokia
    مقالات المدونة: 6
    موضوع مهم وفي وقت مميز... هنيالكم تعرفون تحجون انكليزي، أريد أجيت ويا الشاعر بالبير

  10. #10
    من أهل الدار
    ورد ياس !
    تاريخ التسجيل: December-2019
    الدولة: من ارضٍ فيها شمس الحب تعانق وجه الحريه
    الجنس: أنثى
    المشاركات: 9,760 المواضيع: 2,050
    صوتيات: 7 سوالف عراقية: 4
    التقييم: 20571
    مزاجي: ^^
    أكلتي المفضلة: حبـات قـَـمـح..
    موبايلي: هسـهسـه ..
    مقالات المدونة: 1
    شكراا نجد الغاليه

صفحة 1 من 4 123 ... الأخيرةالأخيرة
تم تطوير موقع درر العراق بواسطة Samer

قوانين المنتديات العامة

Google+

متصفح Chrome هو الأفضل لتصفح الانترنت في الجوال